Apps in de les techniek

Icoontje van de app. Klik en kom terecht op de juiste locatie.
Een woordje uitleg bij de app
safari Via de in iOS6 geïntegreerde browser ‘Safari‘ surfen de leerlingen naar Google Maps. Via Streetview bekijk ze de omgeving van de Formule 1 fabriek. Via Google Maps bekijken ze de afstand en de reiskosten tussen de fabriek en het racecircuit te Spa-Francorchamps.
wikipanion_icon Met behulp van Wikipanion kunnen de leerlingen informatie opzoeken, selecteren, kopiëren en plakken in de opdrachten.
scan In de cursus Mission EP/1_20.. zijn QR-codes geïntegreerd zodat leerlingen, door het Scannen van de QR-code zeer gemakkelijk bij de juiste informatie terecht komen. Via de website: www.qrstuff.com is het zeer gemakkelijk om QR-codes aan te maken.
speedclock_icon Leerlingen meten met behulp van de app SpeedClock de snelheid van de testvoertuigen.
symbalooicon Symbaloo gebruik ik om allerlei filmpjes en pdf-bestanden te verzamelen op één plaats. Via een QR-code komen de leerlingen terecht op de Symbaloopagina die is gedeeld met de leerlingen.
circuitbuilder Circuit builder in elk project werken we een oefening af rond logisch schakelen met poorten. Vele leerlingen begrijpen het nut niet en wil of kunnen niet logisch nadenken. Deze app gebruik ik als individuele ondersteuning voor de leerlingen.
circuitcoder Met Circuit coder kunnen de leerlingen de schakeling via de iPad deels voorbereiden en testen.
wikipanion_icon Met behulp van Wikipanion kunnen de leerlingen informatie opzoeken, selecteren, kopiëren en plakken in de opdrachten.
dropbox_icon Leerlingen downloaden en uploaden taken van en naar Dropbox.
pdf-expert-99 Met PDF-Expert kunnen leerlingen PDF-taken openen en bewerken. Men kan aantekeningen maken, tekst toevoegen, onderlijnen, doorstrepen en markeren.
ee Met Explane Everything kunnen leerlingen de opdrachten ‘Logisch schakelen’ tekenen. Ze kunnen hierbij tekst toevoegen om de werking van de schakeling te verklaren. Ze kunnen ook een opname maken en werken met een laserpen en een boodschap inspreken. Het geheel wordt geupload naar Dropbox zodat de leerkracht dit kan verbeteren.
VDAB In elk thema moet men even wat vertellen omtrent de werkgelegenheid. Via deze app kunnen de leerlingen opzoeken welke job er in de communicatiesector is, wat de vereisten zijn en wat ze zelf van de werkgever mogen verwachten.
popplet Met Popplet Lite maken de leerlingen een eenvoudig schema omtrent het technologisch proces.
3D Met 3D-Timeline maken de leerlingen een interactieve tijdslijn. Ze geven de data in en onderbouwen de tijdslijn met tekst en foto’s.
icon-ideasketch Met Idea Sketch maken de leerlingen schema’s.
socrative Met Socrative is het mogelijk om zowel open- als gesloten vragen te stellen. Je kan ze online met de pc aanmaken en online verdelen naar de iPads.
geared Met Geared kunnen de leerlingen experimenteren met tandwielen..
smartboard Met Notebook kan je de leerlingen interactieve oefening laten maken.
bridge-constructor-06-535x535 Met Bridge kunnen de leerlingen experimenteren rond brugconstructies.
esimul eSimulator werken rond elektriciteit
parallel Met Parallel Bulbs experimenteren rond parallelschakelingen.
serial Met Serial Bulbs experimenteren rond serieschakelingen.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s