Projecten

Hieronder kunt u een aantal iTunesU projecten terugvinden.

schermafbeelding-2016-10-16-om-22-29-34
Video
: In dit deel leren de leerlingen met omtrent de verschillende cameraposities.

 

 

schermafbeelding-2016-10-16-om-22-29-48

Eden World Builder: In deze cursus leren de leerlingen huizen bouwen in ‘Eden World Builder‘ een app dit net zoals ‘Minecraft’ door middel van blokjes werkt. Bijkomende opdrachten zijn: oriëntatie, wiskunde en taal. Zo worden er in het Frans gevraagd om een dorp te bouwen. Een dorp met een toegangspoort. Wanneer je door de toegangspoort kijkt, dan kijk je naar het noorden. Bouw in het oosten een huis met een zadeldak en sluit je domein af door middel van hekken. Bereken het aantal vierkante meter gras dat op je domein te vinden is, …. In een later stadium krijgen de leerlingen € 10000. Met dit bedrag dienen ze een huis te bouwen op een lap grond van 240 vierkante meter. De berekeningen gebeuren in de app ‘Google Spreadsheets‘.

 

schermafbeelding-2016-10-16-om-22-29-57Interactieve stadskaart: In dit project werken ze samen via een ‘Google Docs‘. Het is verboden te praten. Ze zoeken meer informatie op omtrent de bezienswaardigheden te Ieper. Daarna maken ze in de app ‘Thinglink‘ een interactieve stadskaart.

 

schermafbeelding-2016-10-16-om-22-30-04Coding: Coding een project in samenwerking met het Atheneum te Tienen. Leerlingen gaan aan de slag met de Apple Swift Playgrounds en daarna leggen we de link met de NASA. Hoelang duurt het alvorens de Mars Rover – Curiosity en signaal van de aarde ontvangt. Hoe gaat men om met de obstakels die er te vinden zijn op Mars? Naderhand dienen de leerlingen met Lego Duplo een eigen Marslandschap te bouwen. De Sphero, een gemotoriseerde bal moet zich tussen de obstakels voortbewegen.

 

schermafbeelding-2016-10-16-om-22-30-10
Mindmaps: Is een project waar men leert Mindmaps maken ter voorbereiding van een examen. Deze maken ze klaar in de app Mindmeister.

 

 

schermafbeelding-2016-10-16-om-22-30-16Veilige wachtwoorden: Een thema rond veilige wachtwoorden. In de eerste plaats dienen de
leerlingen de wachtwoorden die ze nu gebruiken uit te
testen en kijken ze na of deze complex genoeg zijn. Hoelang moet een wachtwoord zijn? Of zou ik beter een wachtzin gebruiken? Daarna leren we de leerlingen aan om websites te gebruiken die 1 of meerdere veilige wachtwoorden kunnen genereren. Voor elke website, een ander wachtwoord? Dat kan ik niet onthouden. Met de app ‘Lastpass‘ kunnen ze op een veilige manier aan de slag.

 

schermafbeelding-2016-10-16-om-22-30-23Biotoopstudie: Een project voor natuurwetenschappen. Waarbij we de leerlingen leren werken met Augmented Reality. De leerlingen bekijken wat de mos-, de boomlaag, etc… is. We gaan met zen allen op stap naar het bos, en ja, met de iPad in de hand komt men door het ganse …. Het is de bedoeling dat leerlingen een interactief landschap creëren waarbij instructievideo’s automatisch opstarten met thema’s zoals: hoe meet ik de hoogte van de boom? Andere interactieve elementen zouden kunnen zijn. Welke diertjes leven er in de bodem?

 

schermafbeelding-2016-10-16-om-22-30-29Copyright: Leerlingen stelen zomaar foto’s van het net. Mag dit? We informeren de leerlingen omtrent copyright. Wat is copyright en hoe kan ik op een goede manier de bron vermelden.

 

 

schermafbeelding-2016-10-16-om-22-30-40Interactieve dialogen: Een project waarbij we leerlingen aanzetten om een taal te leren. Leerlingen krijgen van de taalleerkracht een dialoge. Door het zoeken van 3 rechtenvrije foto’s, die de leerlingen laten praten via de app ‘Morfo‘ kunnen ze de dialoge samenstellen. Ze monteren het geheel dankzij de app ‘iMovie‘. Eenmaal het filmpje klaar is kunnen ze het filmpje delen met de app ‘Showbie‘.

 

 
schermafbeelding-2016-10-16-om-22-30-46
Een project rond wereldoorlog I.

Advertenties